Mój Prąd 4.0

Szanowni Państwo,
Informujemy, że kolejny nabór wniosków w ramach Programu Mój Prąd na lata 2021 – 2023 został uruchomiony:
15.04.2022 o godzinie 12:00
Wszystkie dotychczasowe publikacje krążące w przestrzeni publicznej dotyczące Programu „Mój Prąd” potwierdziły się a mianowicie:
z dofinansowania będą mogli skorzystać wnioskodawcy, którzy będą rozliczani na nowych zasadach tzn. net-billing’u* lub pod warunkiem przejścia na rozliczenie net-billing.
* Net-billing to rozliczanie kosztowe nadwyżek energii przesyłanych do sieci, czyli transakcja kupna-sprzedaży

W praktyce prosument:

  • wysyłając nadprogramową energię do zakładu energetycznego, otrzyma za nią określoną zapłatę (będzie to najprawdopodobniej 20% ceny energii)
  • będzie pobierać energię z sieci po standardowych stawkach – tak, jak osoby, które nie korzystają z fotowoltaiki.
Do nowości można również zaliczyć podział klientów na tych, którzy:
– będą rozliczani na zasadach obowiązujących od 01.04 2022r – tzw. net-billing (dla tych, którzy złożą wniosek o przyłączenie mikroinstalacji po 31.03.2021) oraz
nie skorzystali z dofinansowania do mikroinstalacji fotowoltaicznej, pod warunkiem że zrezygnują z dotychczasowego rozliczenia w systemie opustów (prosument) na rzecz rozliczenia net-billing*

I takich, którzy:

– skorzystali już z dofinansowania m.in. z programu MÓJ PRĄD, pod warunkiem przejścia na system rozliczania net-billing.
Wysokość 💰dofinansowania 💰w formie dotacji wynosi do 50% kosztów kwalifikowanych.
Podział oraz warunki dofinansowania przedstawia poniższych tabela:

Składanie wniosków do programu link -> MójPrąd

 

Pozdrawiamy,

Zespół Invertsun 🌞

Mój Prąd 3.0 - jak złożyć wniosek o dofinansowanie?

Dofinansowanie Mój Prąd 3.0! – pula wyczerpana

W dniu 06.10.2021 r. o godzinie 14:05 został zamknięty nabór wniosków o dofinansowanie z powodu wyczerpania budżetu programu.

Jeśli nie udało Ci się uzyskać dofinansowania poczekaj na Mój Prąd 4.0 – jakie będą warunki programu?

Na te informacje jeszcze czekamy 🙂

CZĘŚĆ ARCHIWALNA:

Od dnia 01.07.2021 rusza nabór wniosków o dofinansowanie MÓJ PRĄD 3.0

W tej edycji wnioski można wysyłać wyłącznie w formie elektronicznej. W tym celu należy założyć profil zaufany. Profil zaufany można założyć poprzez bankowość elektroniczną lub poprzez potwierdzenie tożsamości w placówce potwierdzającą tożsamość.

Jak założyć profil zaufany?

Przejdź do linku jest to oficjalna strona rządowa.

Upewnij się, że połączenie jest bezpieczne( zielona kłódka) a adres strony jest zgodny z wytycznymi.

Dofinansowanie w tej edycji programu sięga do 3000 zł

Kto może ubiegać się o dotację w programie mój prąd?

  • Twoja instalacja jest już wykonana i podłączona do sieci elektroenergetycznej
    (m.in. posiadasz licznik dwukierunkowy);
  • Twoja instalacja fotowoltaiczna jest o mocy 2-10 kW i jest przeznaczona na cele mieszkaniowe
  • Wydatki poniosłeś od 1 lutego 2020 r. i instalacja nie została zakończona przed tą datą (nowe zasady od 2021 r.)
  • Twoja inwestycja nie jest rozbudową już istniejącej instalacji

Jeśli spełniacie Państwo powyższe warunki można przystąpić do składania wniosku.

 

Jak uzyskać dofinansowanie?

  1. Skonsultuj się z naszym działem sprzedaży w celu wykonania projektu i instalacji fotowoltaicznej.
  2. Przygotuj wniosek o przyłączenie mikroinstalacji oraz o wymianę licznika dwukierunkowego. W tej wersji edycji instalacje przystępujące do finansowania nie może być przyłączona przed 01.02.2020 -Jeśli instalacja została zakupiona w Invertsun oferujemy pełną asystę oraz pomoc przy składaniu wniosków o dofinansowanie.
  3. Należy zaakceptować umowę dwustronną z dystrybutorem energii o przyłączeniu mikroinstalacji do sieci elektrycznej. Po otrzymaniu dokumentu potwierdzającego (OSD) przyłączenie instalacji przez
  4. Po wykonaniu wcześniejszych kroków należy złożyć wniosek od 01.07.2021 do 22.12.2021 lub do wyczerpania alokacji budżetu.

Składanie wniosku Mój Prąd 3.0

Co należy przygotować aby złożyć wniosek?

Należy przygotować dokumenty w formie elektronicznej tzn. skanów, zdjęć.

Jakie dokumenty należy przygotować w celu wysłania dofinansowania mój prąd?

Niezbędne dokumenty:

  • Kopia faktury / faktur za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej,
  • Dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie,
  • Zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające datę przyłączenia instalacji PV do sieci wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano – według wzoru
  • Pełnomocnictwo(opcjonalnie) – jeśli wniosek składany jest w imieniu osoby fizycznej ubiegającej się o dofinansowanie – według wzoru

Jeśli posiadasz kilka dokumentów jednej kategorii np. 2 faktury zeskanuj do jednego pliku lub skompresuj do jednego pliku (np. zip).

Jeśli wszystkie dokumenty zostały przygotowane w formie elektronicznej, możecie Państwo przejść do następnego kroku. W następnym kroku należy przejść do GWD.

Wniosek składamy poprzez GWD czyli Generator Wniosków o Dofinansowanie

Należy zarejestrować się w portalu. Po potwierdzeniu maila i zalogowaniu, możemy złożyć wniosek o dofinansowanie Mój Prąd 3.0 poprzez zakładkę „złóż wniosek” następnie należy podążać krok po kroku z kreatorem wniosku. W ostatnim kroku należy podpisać wniosek profilem zaufanym oraz zatwierdzić oraz wysłać wniosek. Potwierdzenie złożenia wniosku dostaniecie Państwo na maila.

 

Wszyscy klienci zainteresowani dofinansowaniem prosimy o kierowanie się na stronę rządowego projektu o dofinansowanie
Gdzie znajdziecie Państwo więcej oficjalnych informacji.

Strona:
mojprad.gov.pl

Pamiętajcie, gdyby pojawiły się problemy z wnioskiem prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy – tylko naszym klientom oferujemy darmowe konsultacje i pomoc w wypełnieniu wniosku o dofinansowanie!